INSTÄLLT ÅRSMÖTE

2020-03-16 11:43

Konstvänner

På grund av den uppkomna coronasituationen har styrelsen för
Lidköpings konstförening beslutat skjuta årsmötet på framtiden.
Förbundsstyrelsen för Sveriges konstföreningar uppmanade den 16 mars samtliga distrikt och konstföreningar att i möjligaste mån skjuta på inplanerade årsmöten och andra föreningsarrangemang.

Lidköpings konstförenings årsmöte var planerat att genomföras den 25 mars i Bibliotekssalen. Stadgarna säger att årsmötet ska vara genomfört före mars månads utgång men med tanke på den extraordinära situationen och de råd som myndigheter ger så kan det i dagsläget anses vara överordnat föreningens stadgar. För att minska risken för smittspridning har en enig styrelse därför beslutat skjuta årsmötet på framtiden.

Beslut om nytt datum kommer att tas efter den 14 april eller när situationen tillåter. Nuvarande styrelse är beredd att fortsätta arbetet tills ett årsmöte kan genomföras. Vi kommer att informera om nytt datum via Facebook, via webben – www.lidkopingskonstforening.se – och annons i NLT.

Därmed flyttar vi även den extra medlemsdragningen till det kommande årsmötet.
Men reglerna är de samma – om du vill vara med betala medlemsavgiften på 200 kronor före den 1:a april via Swish till 123 389 4862 eller till bankgiro 5041-3665. OBS! Uppge namn, adress, telefon/mobilnummer och e-mailadress.

Styrelsen för Lidköpings konstförening beklagar den uppkomna situationen.
På uppdrag av styrelsen för Lidköpings konstförening
Rolf Malm, ordförande

EXTRA MEDLEMSDRAGNING

2020-03-15 20:07

För de medlemmar som betalar eller redan har betalt in medlemsavgiften före den 1:e april lottar vi ut ett verk av Torsten Jurell.

Titeln på verket är "Väktare" och har ett värde av ca 10.000kr

ÅRSMÖTE 25 MARS

2020-02-23 18:33

Onsdag 25 mars klockan 18.30 håller Konstföreningen årsmöte. Platsen är Biblioteket i Lidköping.

Nedan kan du ladda ner dagordning och verksamhetsberättlese inför årsmötet.

Varm välkomna.

DAGORDNING             VERKSAMHETSBERÄTTELSE

KONSTNÄRSSAMTAL MED TORSTEN JURELL

2020-02-15 15:51

Ett drygt hundratal besökare samlades på lördagen för att höra Torsten Jurell berätta om sitt konstnärsskap. Torsten pratade och berättade även om teknikerna han använder sig av i sitt arbete samt hur det är att arbete i Kina. Ett mycket intressant och spännande konstnärssamtal var åhörarna eniga om när Torsten avslutat. Detta var även avslutningen på Torstens utställning i konsthallen. En utställning som till föreningens stora glädje har varit välbesökt och uppskattad.

Lidköpngs Konstförening tackar Torsten Jurell för det stora engamang och intresse som Torsten delat med sig av.

SLUTSPURT MED TORSTEN JURELL

2020-02-12 18:49

Välkommen till ett intressant konstnärssamtal med Torsten Jurell.
Lördag den 15:e klockan 13.00 i Konsthallen.

Lördag är även sista dagen för Torstens utställning så,
passa även på att se utställningen om du inte gjort detta.
Väl värd att se, det kan vi lova.

Sida: 1 av 28
Entos - Allt för din hemsida