ÖPPNING GJUTA-MÅLA-VÄVA 5 SEP

2020-09-05 16:21

Klockan tio slog föreningen upp dörrarna för den nya utställningen i Lidköpings Konsthall. Intresset var stort under dagen vilket glädjer föreningen med tanke på rådade läge. Besökarna kom i lagom mängd så de från styrelsen som var på plats hade inga problem med att se till att avstånd etc hölls på ett bra sätt. Stort tack till de nästa 300 besökare som kom under dagen. De tre mycket intressanta konstnärerna var på plats i hallen och visade sina verk samt pratade med besökarna. Utställningen håller öppet ända fram till 30 oktober så det finns gott om tid att ta sig en tur ner till konsthallen. Ett besök rekommenderas varm.

Nedan följer några bilder från lördagen.

GJUTA-VÄVA-MÅLA

2020-09-02 14:57

Ny utställning öppnar på lördag den 5:e september klockan 10.00 i Lidköpings Konsthall.

Välkomna.

ÅRSMÖTE 11 AUG

2020-08-10 12:33

Här kan du ladda ner handlingarna inför årsmötet den 11 augusti 2020.

VERKSAMHETSBERÄTTELSE

DAGORDNING

Klicka på resp länk.

ÅRSMÖTE 11 AUG.

2020-07-29 21:04

ÅRSMÖTE 2020

2020-04-17 08:39

Som alla vet så har Coronasituationen (Covid 19) inte förbättrats – snarare tvärtom. I mitten av mars beslöt konstföreningens styrelse att årsmötet, som var planerat att genomföras den 25 mars, skulle senareläggas eftersom social distansering skulle praktiseras för att skydda riskgrupper. Sedan dess har en skärpning skett vilket innebär att sammankomster med mer än 50 personer för närvarande inte är tillåtna.

Om situationen tillåter är det styrelsens ambition och plan genomföra årsmötet den 11 augusti. Valet av just detta datum har en speciell orsak som styrelsen kommer att informera om senare.

För övrigt jobbar vi vidare med förberedelser för höstens utställning med Lovisa Ivenholt, Martin Hansson och Andreas Eriksson med vernissage den 5 september

Följ oss på Facebook och föreningens webbsida – lidkopingskonstforening.se

Sida: 1 av 29